L'Etrange Madame X stars Michele Morgan as Irene, a woman torn between two lovers. Married to aristocratic Jacques (Maurice Escande), Irene is devoted to her husband, yet she cannot resist the charms of low-born laborer Etienne (Henri Vidal). Her passionate affair with Etienne results in a pregnancy, which Jacques accepts with dignified resignation. Etienne, however, is less understanding, especially when he learns that Irene is not the humble housemaid she has pretended to be.