Saint-Malo,Cité Corsaire: WW2 is coming to an end and the Germans know their days are numbered.So they lock all the men between 18 and 65 into the "Fort National" (which is now part of FRench National Trust) on an islet connected to the mainland by a narrow tongue of sand .An English prisoner tries to get in touch with the Resistant Fighters .The German commandant's secretary , Solange ,helps the prisoners to get fresh supplies.