It is Summer. It is the right time for love, especially in a most romantic place as Golfo del Tigullio. Different stories: Dorina looking for a rich lover; Clara who takes a fancy to the young Walter while her daughter Lina tries to save her; Aristarco who gave up his career to follow Ada's, but who likes Jacqueline; Renata who is offered by her husband to Ferrari to get money; Marcello who, extraditing Micheline to France, misses the train and falls in love with her.