Mario is in Hannover to work as a miner but after loosing his job he decides to go back to Italy. When Totonno steals his passport to avoid the police and later on he offers him a new job as "magliaro" (cloth seller), Mario changes his mind and decides to follow Totonno to Hamburg. In Hamburg, Totonno and his friends have to sell Mayer's cloth but they meet with the hostility of a Polish gang and Mario falls in love with Paula Mayer.