In this war drama, a band of Italian soldiers, elated to hear that the war is finally over, promptly desert and head for home. Only two soldiers remain loyal to the army and they promptly begin heading back to the main forces. En route they are enticed by partisan soldiers who want the two to join them. Later they are joined by more soldiers. One of them is arrested by the Fascists for concealing an American paratrooper. When the two finally return, the Germans force them to work on a road gang. They are attacked by partisans, and one of the soldiers escapes. His partner is shot so the soldier joins the rebels.