The inseparable destiny of a father and his son, Sergio and Simon, who will die together because of the father and be born again thanks to the son. Sergio a seventy year old actor-singer sees the dark side of things. Together with his heavy drinking, he is struck with an "escarrotic" acide which is eating away at his meninx. Feeling responsible for all worries of the world, he entreats his son - locked in his own solitude - to clear things up by taking up the writing of a book. Simon, during the course of his investigations, feels his father's ill with pain, while a fear of death slowly overpowers him. Trying to pull his father out of it, Simon asks his doctor to move him "by force into a room with others". So he can make contact qith other people, forced to be with other young alcoholics, he is slowly going to forget his anguish and start to open up to the world...