A father is coming to grips with the fact that he has a young son. Pierre (Pierre Mondy) is an ordinary laborer but when he receives word that and former lover in Corsica is dying -- and that she bore him a son he never knew about -- Pierre quickly heads to the island. After he arrives he is in strict denial but then begins very slowly to relent. He travels around Corsica looking for someone who might adopt his nine-year-old son Pietro (Marietto) in order to train him at some job or another. Pierre's objective at the moment is to get back home as soon as he can.