The story of Napoleon's life after his victories in Italy. The first half of Austerlitz delves into the private life of Napoleon Bonaparte (Pierre Mondy), the prodigal son of Corsica. The supreme commander of the French armed forces goes about his family life and dallies with Josephine (Martine Carol) and mistress Mlle. de Vaudey (Leslie Caron).