In the third and final episode of the trilogy, Fantômas imposes a head tax on the rich, threatening to kill those who do not comply. Journalist Fandor and commissaire Juve are invited to Scotland by Lord McRashley (played by Jean-Roger Caussimon). Lord McRashley, one of Fantômas' potential victims, uses his castle as the headquarters to set up a trap for the menace called Fantômas.