16th century, during the time of the French king, Louis XI (Jean-Louis Barrault). Charles, Duke of Bourgogne kidnaps the beautiful Jeanne de Beauvais (Rosanna Schiaffino) because King Louis has not granted Charles permission to marry the woman (she is the king's goddaughter). Charles then accuses Robert de Neuville (Jean Marais) of the kidnapping, and the fight is on. Robert manages to rescue Jeanne, but then the two of them are faced with squelching Charles' bid for the throne. The "miracle of the wolves" happens when the animals protect Jeanne from a band of villains.