François (Jean-Louis Trintignant) is a window-washer who mistakes the pretty maid Marie (Marie Dubois) for the wealthy lady of the house. He follows her to a castle that is run by her parents as a tourist attraction, but Francois believes she lives there. The two meet and fall in love, spending the day on an idyllic bicycle ride to Paris. By the time they both realize the other is not rich, the two decide that love is the greatest gift of all.