By the late 1950's Italy seems to have developed the custom of going to 'White week' holidays, that is week long skiing holidays, something very popular nowadays. Alberto Sordi & Co, always ready to make fun of the latest trends in Italian society couldn't let this pass, and film was created dealing with jet setters holidaying among the the 'lower' class, in the prestigious resort (still is) of Cortina d'Ampezzo.