At the time of the occupation of France, the destiny joins together the poacher Fortunat, honest guy somewhat related to drink and Juliette, elegant woman accompanied by her two children: Pierre and Maurice. Miss Massillon, a helpful teacher, tries to help Juliette who is sought by the Nazis since her husband, a chief of resistance, was stopped. Juliette and her children must gain the free zone to take refuge in Toulouse. For that it is necessary for them to cross the line of demarcation. It is Fortunat which is charged to lead in sure place the two children and their mother. Close links will link Fortunat and Juliette. A scene of film implies clearly that they have a sexual relationship at least once. But the release occurs and Juliette finds her husband. Fortunat sets out again then towards its destiny of solitary man.