Pierre Tardivet, a professor, marries Marie-José Vauzange, a sensitive and inteligent girl with bad looks. Tardivet's mean spirit soon appears in their marital life, plunging Marie-José in a monotonous life. Two children are born out this marriage. Tardivet suffers a car accident and he is tended by Dr. Bosc, a famous plastic surgeon. Bosc operates on Marie-José and her transformation is total. Tardivet's meannes exacerbates as he becomes embittered and hateful towards the new looks of his wife whom he does not consider his anymore. He kills Dr. Bosc at the time when Marie-José and her sister's husband, Gérard Durieu, want to elope and restart their lives. Aware of her duties, she renounces her happiness to tend to her husband and children.