An artist is invited by a man for a business he wants to settle with him. Without further details, he goes to his isolated house on the edge of the forest. Believing that he has been called for his talent as a portrait painter, he discovers that his skill will be used for other purposes. At first intimidated by the strange atmosphere of this family, he will end up making the main occupation of the household: ward off death.