Nobody is interested in the poet Robert Walser, except her, the narrator. At least, that's what she claims. It is likely that her obsession with the writer has totally torn her away from the real world and cut her off from others. The attention she demands from the few people she sees—a boy she met in a nightclub, her roommate Béatrice—is never really offered to her. Robert Walser's romantic, spontaneous prose may not be entirely unrelated to her procrastination in the making of her filmed journal.