The day Valentine realises she is falling in love with Jérôme, her business partner and best friend, she decides to take advantage of a business trip to Bora Bora, the island of lovers, to declare her feelings for him. But a big surprise awaits her: Céleste, Jérôme's new girlfriend, has invited herself along... To win over the man of her dreams, Valentine will have to fight... under the amused gaze of Albin, their official guide and island expert.