After directing the film, The Mother of One Recluse, director Yang Shu has been forced to live in exile in Hong Kong. But when her mother has to undergo a serious operation, the two women plan to meet in Taiwan where Yang will be attending a film festival with her husband and son and where her mother will be taking a touristic tour. To ensure the family reunion can take place safely, they all stay at the same hotel and follow the tour on its various scenic destinations.