Joana, 12, needs to unravel a mystery. Why her great-aunt Rosa never had a boyfriend and ended up dying a virgin, at 70 years old? While she is helped by her friend Carolina in her “investigations", a large wind power plant is being built in her quiet little town by the lagoons of southern Brazil.