In 1983 the former head of the Gestapo, Klaus Barbie, was arrested. Robert Badinter recounts his ambivalent feelings when he realises that by having abolished the death penalty two years earlier, he has just saved the life of the man who had signed his father's deportation order to the Sobibor extermination camp.