The artist Bernard Koura responds to the article The Disappearance of Fireflies written by the Italian filmmaker Pier Paolo Pasolini by creating the painting La Résurrection des lucioles (The Resurrection of Fireflies). For, while we know that the horrors of fascism plunged the world into darkness, it is now more important than ever to see the truth of it. The artist takes us on a journey through his life and work to help us understand the internal dynamics of his creative process and to communicate a message of hope that he seeks to express in his work.