After 25 years of addiction, the author of the film takes action to become sober. This shared experience, in the form of a poetic private journal, takes us on an inner journey, where the obscurity cracks in colors. He invites us to go through his states of mind, to look at the landscapes of his soul, to follow the path that brings him back to the light. From intimacy to universality, SOBER is a cinematographic essay, which proposes to face yourself.