In the fifties, young Alice leaves her natal Swiss mountains for the sunny and vibrant shores of Beirut. She falls madly in love with Joseph, a quirky astrophysicist intent on sending the first Lebanese national into space. Alice quickly fits in among his relatives, but after years of bliss, the civil war threatens their Garden of Eden.
Chloé Mazlo draws on her family's story to create a poetic tale with a lush and ingenious mise-en-scène. A delicate debut feature starring vivacious Italian actress Alba Rohrwacher and Canadian-Lebanese playwright Wajdi Mouawad.