One Sunday in summer. The sirocco blows without let-up on Palermo when Rosa and Clara, on the way to celebrate a friend's wedding, get lost in the city and end up in a narrow alley: Via Castellana Bandiera. At the same time, a car driven by Samira, and crammed with the Calafiore family, arrives in the alley from the opposite direction.