On a sunny day, Firas, an 11-year-old boy accompanies his father Tayseer and his father's friend Rayan to a bird-hunting jaunt in the Lebanese mountainside. Tayseer grabs this opportunity to toughen up his son by handing him a knife to slaughter a wounded bird. Firas refuses to slaughter the bird, defying his oppressing father’s logic of the concept of manhood.