A journey of initiation among the Fang people of Gabon and the Shipibo-Conibo of Peru, leads us on an encounter with the wisdom of traditional peoples, accompanied by the sound of hallowed instruments such as the mogongo (mouth bow), sacred harp, and icaro. This wealth of inherited knowledge, known as shamanic, reminds us that we are joyful beings, connected to nature. We follow the stages of initiation and the teachings of Sandra Ingerman, a world-renowned shamanic author.