The god Tlaloc speaks to Fanuel, a hermit who is preparing to undergo a metamorphosis in the middle of a legendary Aztec glacier. Depicting mountainous scenery, volcanic peaks, and valleys, this film is a poetic tale inspired by the tiemperos, semi-pagan, semi-Christian shamans who guard the secrets of the mountains. A timeless and exhilarating portrait in which the boundaries of human existence merge with those of nature.