A poacher sets out in search of game among the reeds, oil wells, the crackle of gunfire. Female Peshmerga guerrillas defend their grace and battle stations with the same determination. Islamic State terrorists are crammed to the rafters in a prison that attempts to contain fundamentalist hatred. The anguish of a Yazidi mother confronted with upsetting messages from her daughter still held prisoner by ISIS. Ali, a teenager, who toils at night and at dawn to bring bread to his siblings... All around, and within the consciousness of all, signs of violence and destruction: but in the foreground is the humanity that reawakens every day from a nocturne that seems infinite.