Bigfoot, Adam’s father, wants to use his fame for a good cause. Protecting a large wildlife reserve in Alaska sounds like the perfect opportunity! When Bigfoot mysteriously disappears without a trace, Adam and his animal friends will brave anything to find him again and save the nature reserve.