Nelly Forget, nearly ninety years old, a friend and collaborator of Germaine Tillion, an ethnologist and major figure of the French Resistance interred in the Panthéon, returns to Algeria. It was here that she worked, when she was a very young woman, in the social centers department set up in 1995 by Tillion in an attempt to eradicate the poverty which was prevalent at the time.