To go inside Lucie's place is like returning to the past. Here, nothing has changed. I've always dreamed of sharing, through images, the life of this distant cousin. This farming woman from the high plateau of Ardèche has built her life around work and the nature around her. During a year, as the seasons come and go, we will get to know her. Thanks to the complicity connecting me to Lucie, to the many visitors she receives, to her sense of humor combined with commonsense, we are transported to a world made up of simplicity taking us back to the fundamental things.