A young boy lives alone with his mother. One morning, she doesn't wake up. Unexpectedly, he decides not to let anyone know. During the course of a day that could appear as ordinary, as he wanders aimlessly through a natural landscape bathed in late-summer light, he begins to understand the drama that has occurred and to take the first steps toward accepting it.