Enter the universe of Theo Brode who, like so many in Louisiana, chose to learn, speak, and preserve the language of their Cajun, Creoles and other French ancestors. Theo’s Choice (Le Choix de Théo) is a documentary about French language in South-West Louisiana and the struggle to preserve an endangered heritage in the United States.