“Skinnings” is a film about the transformation of an urban territory, an area "in between". This no man’s land in the "banlieue", the outskirts of Paris, has been abandoned for years. The film encounters the voices of those who walk, who play, who live in this area. In contrast to their intimate visions of the city, another reality is revealed. The neighborhood has been chosen as one of the prestige real estate projects of the future “Grand Paris”.