A road movie about a grandfather who takes his two grandchildren on a voyage of discovery about water issues through an adventure that begins in the Lot Valley (Aveyron), then passes through the Aubrac plateau and a Boralde (short river in the region). A journey on and beneath the water that will take them to Espalion and to the Musée du Scaphandre (Diving Museum).