Romane and Philippe are splitting after 10 years of relationship, two children and a dog, they are out of love. Well... They are not in love anymore, but still love each other. Too much to really separate. So they come up with this idea of a “separtment”: two separate appartments, connected by the children’s room. Can we separate together? Can you break up without breaking everything?