The Wanderings of Ivan depicts the misadventures of a young Russian immigrant. Ivan wanders in a hostile Paris and is rejected from everywhere. He finds shelter on the outskirts of Paris in Bois de Vincennes. However this new haven of peace rapidly turns into a nightmare when Ivan tries to resist the somber traffics of an underworld fauna until the inevitable occurs.