The film tells the story of the intimate and unprecedented encounter between the photojournalists of the Magnum Agency and the world of cinema. The confrontation of two seemingly opposite worlds – fiction and reality. For 70 years their paths crossed: a family of photographers, amongst them the biggest names in photography, and a family of actors and filmmakers who helped write the history of cinema, from John Huston to Marilyn Monroe to Orson Welles, Kate Winslet and Sean Penn.