Gauthier, a young journalist, learns through his mother that he's the illegitimate son of Guy Jamet, an aging French pop singer who was famous from the '60s to the '90s. As the old-time crooner embarks on a tour to promote his newly released cover album, Gauthier decides to follow him, behind the scenes, on stage, and on the road, under the pretext of filming a documentary about his career.
Guy’s success resides in the way it brings this old, cheesy crooner to life through drollery tinged with bitterness.
Guy is a good-humored tour de force and audience pleaser. Lutz looks so natural as the singer "Guy Jamet" that unwary viewers will be fooled into thinking it's a much older actor playing the part.