Hugues is forty years old. He's an actor but he doesn't want to perform. He's taken refuge with Serge, his partner, in the house where he grew up. However, Micheline, a director, insists that he tread the boards once again. Serge gives him an ultimatum: it's him or the play. Hugues chooses the play. When rehearsals start, Hugues, alone in the house, discovers naked people frolicking in the field adjoining the garden.