Amos Gitai returns to the occupied territories for the first time since his documentary Journal de campagne (1982). Gitai travels through the West Bank, where he witnesses the efforts of Israeli and Palestinian citizens to attempt to overcome the consequences of an occupation that has lasted for fifty years.