25 years after House (1980) and 14 years after A House in Jerusalem, Amos Gitai returns to visit the house that was the subject of both films, and the nearby neighbourhood. He looks at his country through Israeli and Palestinian characters who move through time, at the center of the chaos of the Middle East, near this unique place. News From Home looks at the different transformations the house and the people attached to it have undergone over the past 25 years. Like an archaeologist, Gitai inspects, layer by layer, human material. The Palestinian stone-cutter of 1981 is now 70 years old and lives in his village, Walladii, recently separated from the house by the wall. Dr. Daiani, the former Palestinian owner, born in the house, and whose family is now dispersed throughout the world. Michel Kichka, the Belgian neighbour. Claire Cesari, its present owner. So many destinies that retrace the history of this region experienced in a very personal way, gazes frank and open, on a human scale.