Mariana (42) belongs to the Chilean upper class; she spends her days managing an art gallery and learning how to ride a horse. Her riding instructor, Juan, 20 years her senior, is an ex-cavalry officer known as El Coronel, under investigation for human rights abuses committed during the Chilean dictatorship. When Mariana embarks on a romance with her mysterious teacher, she finds herself caught up in a complex situation from which she is loathe to escape on discovering her father’s close relationship with the man being investigated.