Wardi, an eleven-year-old Palestinian girl, lives with her whole family in the refugee camp where she was born. Her beloved great-grandfather Sidi was one of the first people to settle in the camp after being chased from his home back in 1948.
The day Sidi gives her the key to his old house back in Galilea, she fears he may have lost hope of someday going home. As she searches for Sidi’s lost hope around the camp, she will collect her family’s testimonies, from one generation to the next.