Alexandre makes up stories about everything, but most of all about his love life. Nevertheless, he does sometimes try to experience events that present themselves to him. Like the evening when he encounters a girl on a rental bike. Assisted by his two friends, Jules and Tom, Alexandre will do everything he can to ensure that this won't become yet another story he's made up.