The story of Latifa Ibn Ziaten is that of a mother who became an activist. When her son Imad was murdered by a terrorist, Mohamed Merah, her world was turned upside down. However, she refuses to lose hope and travels throughout the cities of France with a single goal: to defend young people in the projects and to fight against hate with tolerance and understanding.
In this way, every day she transforms her singular destiny into a universal struggle.