From July to December 2015, with a film crew in tow, Bernard-Henri Lévy traveled 1000 kilometers along the front line separating Iraqi Kurdistan from Islamic State troops.
The journey resulted in a visual logbook offering a special insight into an unfinished war with a global impact. Alongside the Peshmergas - Kurdish fighters imbued with unfailing determination in their fight against obscurantism and jihadism, the film takes us from the heights of Mosul to the heart of the Sinjar mountains, passing the last remaining Christian monasteries threatened with destruction along the way.