In the effervesence of the Chilean capital, Santiago, during the 1940s and 50s, twenty-year-old "Alejandrito" Jodorowsk decides to become a poet, despite his parents' objections. He is introduced into the court of the artistic and intellectual bohemia of the period and meets Enrique Lihn, Stella Diaz, Nicanor Parra, and many other young emerging and anonymous poets who will become the masters of modern Latin American literature. Immersed in this world of poetic experimentation, he lives alongside them in ways that few before them ever dared: sensually, authentically, crazily. A fantasy tale adapted from the final chapter of Alejandro Jodorowsky's autobiography, The Dance of Reality.