In 1975, Seyolo Zantoko, a graduate doctor from Kinshasa, grabs the opportunity of becoming a country doctor in a small French village.
When they arrive in Marly-Gomont, Seyolo and his family quickly become disillusioned. The village inhabitants are afraid; this is the first time they've ever seen African people. But Seyolo is determined to suceed and will do everything he can to win the villagers' trust.