Jean is a writer. In the twilight of his life, he leads a double fight, against time and against the cancer which over takes him, with the aim of writing the last chapters of his work. Feeling prisoner in the hospital room which he occupies, he decides to run away, far from the noise and the artificial lights, for a last walk in search of simplicity.